برگزاری کارگاه مهارت افزایی پژوهشی با عنوان "مرور پژوهشی و متاآنالیز"

۰۳ دی ۱۴۰۱ | ۱۴:۱۲ کد : ۲۷۰۹ اسلاید شو SDH کارگاه‌ها اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۷۷
برگزاری کارگاه مهارت افزایی پژوهشی با عنوان "مرور پژوهشی و متاآنالیز"

در روزهای 28و 29 آذر به همت معاونت تحقیقات و فناوری دانشکده علوم پزشکی ساوه کارگاهی جهت آموزش اصول، مراحل انجام و تفسیر نتایج مرور سیستماتیک و متاآنالیز توسط دکتر پیام کبیری برگزار گردید.

به مناسبت هفته پژوهش کارگاه دو روزه مهارت افزایی پژوهشی "مرور سیستماتیک و متاآنالیز" به همت معاونت تحقیقات و فناوری دانشکده علوم پزشکی ساوه جهت استفاده اعضای هیئت علمی و محققین برگزار گردید.
در این کارگاه دکتر پیام کبیری (رئیس سابق مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی معاونت تحقیقات، طراح و مجری سامانه های نوپا در وزارت بهداشت) به عنوان مدرس تشریح کرد که مقالات مروری دسته مهمی از مقالات علوم پزشکی هستند که به دلیل اهمیت و جامعیت، دارای مخاطبان فراوان و اعتبار و جایگاه خاصی می باشند.

هدف از نگارش این نوع مقالات، پاسخ به یک سؤال یا حل یک مشکل می باشد؛ به این مفهوم که مطرح شدن یک سؤال در ذهن محققین و یا بروز یک مشکل در تصمیم گیری های بالینی، منجر به مرور مقالات مرتبط و ترکیب نتایج آن ها می گردد که حاصل آن، پاسخگویی به سؤالات مطرح شده و یا یافتن راه حلی برای مشکل مربوطه است.

طی این کارگاه حاضرین اصول، مراحل انجام و تفسیر نتایج مرور سیستماتیک و متآنالیز را آموزش دیدند که در نهایت به آن ها کمک می کند تا بتوانند مقالات مروری را با تسلط و مهارت خاص، مطالعه و تفسیر نمایند.

کلید واژه ها: کارگاه


نظر شما :